Disponible el dossier del DEFC 2025 – Educació Física i inclusió
El dossier recull:
- Els objectius principals d’aquesta edició.
- Propostes d’activitats adaptades i inclusives per implementar als centres educatius.
- Recursos pedagògics i materials per a docents.
- Informació pràctica per adherir-se i participar en la jornada.
El DEFC 2025 se celebrarà el 10 d’abril i vol posar de manifest que l’Educació Física, l’activitat física i l’esport són eines clau per a la inclusió, la millora del benestar i la cohesió social.
Podeu descarregar el document complet en català en aquest enllaç:
2023: Fomentant la mobilitat i segura amb +EF
Interacció amb l’entorn en el temps de lleure:
Realització de desplaçaments i activitats respectant les normes vials.
Realització d’activitats en el medi natural respectant les normes de seguretat i les mesures de prevenció d’accidents.
Ús d’eines, equipament i tècniques adequades durant la pràctic d’activitat física en el medi natural.
Trànsit jdisposa de diferents recursos per a la formació del professorat: Educació per a la mobilitat segura.
2022: ODS

PER QUÈ LA UNIÓ DEL DEFC I ELS ODS?
Els ODS estan integrats per 17 objectius, 7 dels quals seran protagonistes en el DEFC
ODS 3

ODS 4

ODS 5

ODS 11

ODS 12

ODS 13

ODS 15

#DEFC2022
Quines idees proposa el COPLEFC i el Consejo COLEF per al #DEFC2022 ?
Construir un material reciclat i/o alternatiu.
Crear un joc o activitat amb el seu material no convencional.
Elaborar un vídeo i/o diferents documents gràfics del desenvolupament de l’activitat.
Comunicar les experiències en xarxes socials amb l’etiqueta #DEFC2022.
Crear col·laboracions amb altres àrees del centre educatiu.
Animar altres centres educatius de la localitat a compartir l’espai públic i activitats.
Compartir propostes amb centres d’altres llocs/localitats.
Propostes
Recollida de material entre totes les famílies de participants per crear material alternatiu. Seguiment de les xarxes socials a través d’etiquetes del DEFC.
Nova etiqueta: #DEFCVERD2022
Sessió gamificada: crear una història/ fil històric i ambientar la sessió lligant totes les activitats de la institució i/o localitat).